Πώς να γράψω ένα μακρύ μυθιστόρημα χωρίς να πεθάνω στην προσπάθεια
Τα μυθιστορήματα ή οι ιστορίες είναι μια πρόκληση στον κόσμο της λογοτεχνίας . Αυτό που χαρακτηρίζει τις σύντομες ιστορίες, είναι ότι ο στόχος είναι να πατάξει τον αναγνώστη με μια ιδέα ή ένα ακριβές νόημα: τραγικά νέα για κάποιον που πεθαίνει στο νοσοκομείο, η λαχτάρα για μια μητέρα που θυμίζει νεκρό σύζυγό της μετά από να δει ένα τριαντάφυλλο ή κάποιο περίπλοκο αλλά συναρπαστικά έξυπνο αίνιγμα, όπως αυτά που το Enigma θα έδινε στον μυθικό φανταστικό χαρακτήρα Batman.
Long μυθιστορήματα , όμως, παρουσιάζονται ως μια πραγματική ορχήστρα , όπου κάθε νότα, κάθε γραμμή, κάθε κίνηση και να δημιουργήσει ένα κόσμο που αιχμαλωτίζει την προσοχή του αναγνώστη για να τον αγαπήσει και να καλέσει τον να ακολουθήσει την πορεία των πρωταγωνιστών του μέχρι το τέλος.
Εάν επιθυμείτε να γνωρίσετε την τέχνη της συγγραφής μιας ιστορίας ή ενός μακρού μυθιστορήματος, αλλά χωρίς να ξέρετε από πού να ξεκινήσετε, σας παρουσιάζουμε σήμερα ορισμένες συστάσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη:
Μυθιστορήματα και ιστορίες: συστάσεις
Η επέκταση
Παρόλο που δεν αποτελεί προτεραιότητα, δεδομένου ότι το ίδιο έργο θα καταλήξει να προτείνει την επέκτασή του σύμφωνα με την πλοκή, είναι σημαντικό να δώσετε μια κατά προσέγγιση ιδέα για το πόσες σελίδες θέλετε να έχει η ιστορία σας. Αυτή η άσκηση θα σας βοηθήσει να διαμορφώσει και να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε το βιβλίο σου . Πιθανότατα, αυτό το βήμα ξυπνάει μια κάποια ματαιοδοξία μέσα σου: την ευχαρίστηση να φανταστείς το τρομερό και παχύ βιβλίο σου. Επωφεληθείτε από αυτό το συναίσθημα, γιατί θα σας βοηθήσει να καθορίσετε τι θέλετε.
Οι χαρακτήρες
Όσοι οικοδομούν τη δομή ενός μυθιστορήματος είναι οι πρωταγωνιστές του , καθώς ολόκληρο το σύμπαν περιστρέφεται γύρω τους. Σε μια μακρά ιστορία , όχι μόνο βουρτσίζετε τα συνοπτικά: κάθε σελίδα και κάθε σκηνή για να αποκαλύψει ένα μέρος της ζωής τους και την πορεία των γεγονότων πρέπει να σηματοδοτήσει την προσωπικότητα, η ψυχολογία και τα συναισθήματά τους. Φυσικά, αυτός ο βαθμός λεπτομέρειας θα υπόκειται στην πλοκή (ο ορισμός των χαρακτήρων δεν θα είναι ο ίδιος σε ένα μυθιστόρημα δράσης όπως στον «Οδυσσέα» του Joyce). Ωστόσο, πρέπει να θυμάστε ότι κάθε μυθιστόρημα είναι ένα ταξίδι για να μελετήσετε αυτούς τους άνδρες και τις γυναίκες από χαρτί και γράμματα και ότι δεν αρκεί να παραμείνετε σε μια απλή επιφανειακή περιγραφή.
Τα θέματα
Σε ένα μακρύ μυθιστόρημα , είναι κοινό να μοιραζόμαστε τη σκηνή με διάφορα θέματα : αγάπη, θάνατο, μοναξιά, πόνο κ.λπ. Αυτά τα θέματα δεν μπορούν να αναπτυχθούν από το τράβηγμα, οπότε το πιο επιτυχημένο είναι ότι μαθαίνετε να τα συνδυάζετε και να τα εναλλάσσετε σε όλο το επιχείρημα .
Ένας πολύ ενδιαφέρων πόρος με τον οποίο θα πρέπει να μάθετε να παίζετε είναι το leitmotiv . Το leitmotiv ορίζεται ως ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο μέσα στο οικόπεδο που εξαφανίζεται και επανεμφανίζεται συνεχώς. Πιστέψτε το ή όχι, έχετε δει την παρουσία του σε πολλές περιπτώσεις: το leitmotiv είναι αυτή η μύγα που εμφανίζεται στο όνειρο του χαρακτήρα και εξαφανίζεται μετά από είκοσι σελίδες, για να επιστρέψει στο μεσημέρι. Η μύγα εξαφανίζεται ξανά και στη συνέχεια εμφανίζεται ξανά, νεκρή δίπλα στα παπούτσια του.
Η μύγα αυτή έχει συμβολική αξία: είναι ένας μικρός χαρακτήρας που πρέπει να πάρει ο μυθιστοριογράφος για να εξηγήσει τα συναισθήματα του πρωταγωνιστή. Δεν χρειάζεται να είναι τόσο εννοιολογική, το κεντρικό μοτίβο μπορεί επίσης να είναι ένα γεγονός : η κατάσταση της υγείας του ασθενούς στον τραπεζίτη ψυχιατρική δυσφορία που έχει χάσει τα χρήματά του, η γυναίκα που θυμάται το παρελθόν του τρένου της, κ.λπ.
Καιρός και περιβάλλοντα
Μια από τις κρίσιμες πτυχές της συγγραφής ενός μακρού μυθιστορήματος είναι η θεραπεία του χρόνου . Πρέπει να ορίσετε αν το νήμα των γεγονότων θα είναι διαδοχικό και γραμμικό ή εάν αντίθετα θα κατασκευαστεί με βάση χρονικά άλματα .
Όταν αποφασίζεται η χρονική στιγμή της ιστορίας σας, αυτό είναι απαραίτητο για να εξετάσει την προοπτική του αφηγητή : τα όρια θα είναι διαφορετική ανάλογα με το αν η ιστορία λέγεται από έναν παντογνώστη αφηγητή, για διάφορους χαρακτήρες ή ο ίδιος ο πρωταγωνιστής στο το πρώτο πρόσωπο.
Φυσικά, καθώς ταξιδεύετε μέσα στο χρόνο, πρέπει να αντιπροσωπεύετε και να περιγράφετε καλά τα νέα μέρη και χώρους , έτσι ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να εσωτερικεύει κάθε περιβάλλον και να μην χαθεί στην πορεία.
Οι διορθώσεις
Συγχαρητήρια, φτάσαμε στην τελική φάση. Αν και δεν είναι το πιο αστείο μέρος, η φάση διόρθωσης είναι πολύ σημαντική για να συμπληρώσετε ένα μακρύ μυθιστόρημα .
Ο ίδιος Gabriel García Márquez είχε τη συνήθεια να περάσει μια ολόκληρη μέρα για να γυαλίσει τις δουλειές του όταν τελείωσε, μέχρι να συντεθούν σε μία σελίδα. Άλλοι συγγραφείς, όπως ο Terry Pratchett ή ο Vargas Llosa, προτιμούν να επεκταθούν εντελώς στη δημιουργία και στη συνέχεια να ακολουθήσουν γραμμή γραμμής διορθώνοντας τη γραμματική και τη δομή.
Τις περισσότερες φορές, η φάση διόρθωσης θα σας οδηγήσει να συνθέσετε το μυθιστόρημά σας και να παραλείψετε ορισμένες εξηγήσεις για να επιτρέψετε στον αναγνώστη να συμμετάσχει ενεργά και να καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα για τον εαυτό του.
Έχετε άλλες συμβουλές για να μοιραστείτε μαζί μας; Είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τη μεγάλη πρόκληση να γράψετε ένα μακρύ μυθιστόρημα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου