Don’t Trick Your Readers

Σήμερα θέλω να μιλήσω για κάτι που δεν νομίζω ότι έχω συζητήσει πριν. Πώς οι συγγραφείς μπορούν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις που δίνουν στους αναγνώστες ... και ακριβώς πώς κάνουν αυτές τις υποσχέσεις.

Βλέπετε, κάθε αναγνώστης θα μπει σε μια ιστορία με κάποια προσδοκία, είτε πρόκειται για το είδος, την ηλικία στόχου, τον τόνο της γραφής, ή το επίπεδο ωριμότητας (think gore, sex και γλώσσα). Δημιουργούν αυτές τις απόψεις βασισμένες σε πολλά πράγματα και αν εμείς ως συγγραφείς δεν εκπληρώνουμε αυτές τις προσδοκίες, ο αναγνώστης είναι πιθανό να γίνει θυμωμένος, να αισθανθεί προδομένος και να απομακρυνθεί από το γράψιμό μας. Μερικές φορές για καλό.

Αλλά τι υποσχέσεις κάνουμε; Τι υποσχέσεις βλέπουν οι αναγνώστες; Ας δούμε πιο προσεκτικά.

ΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Η πρώτη και μεγαλύτερη ματιά που ένας αναγνώστης θα μπει στην ιστορία σας είναι μέσα από το εξώφυλλο. Αυτό είναι σωστό, οι αναγνώστες κρίνουν τα βιβλία από τα εξώφυλλα τους!

Ο σκοπός μιας κάλυψης είναι διπλός: προσελκύστε την προσοχή των αναγνωστών και μεταφέρετε στους αναγνώστες αυτούς τι μπορούν να περιμένουν.

Πρώτον, θέλουμε τα καλύμματα μας να είναι εντυπωσιακά. Θέλουμε να κάνει τους αναγνώστες να σταματήσουν να μετακινούνται μέσω των επιλογών και να κάνουν κλικ σε εκείνο το σύνδεσμο ή εκείνο το κάλυμμα για να μάθετε περισσότερα. Είναι η πρώτη ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία μας.

Αλλά το περιεχόμενο του εξώφυλλου θα καθορίσει επίσης ποιοι αναγνώστες θα σταματήσουν στη σελίδα του βιβλίου σας. Για παράδειγμα, ένας αναγνώστης που ενδιαφέρεται για την καθαρή φαντασία είναι απίθανο να σταματήσει σε ένα βιβλίο με δύο μισούς ντυμένους ανθρώπους να φιλιούνται στο εξώφυλλο. Πιθανότατα θα σταματήσουν σε ένα κάλυμμα με ένα κάστρο ή ένα δράκο.

Βλέπετε, το εξώφυλλο που δίνετε στο βιβλίο σας θέτει τη διάθεση για την ιστορία και, αν κάνει τη δουλειά του, λέει στους αναγνώστες το είδος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να γνωρίζετε τι μοιάζει με το βιβλίο άλλων συγγραφέων στο είδος σας, επειδή αυτό είναι που αναμένουν οι αναγνώστες. Εάν τους δώσετε ένα εξώφυλλο που μοιάζει να είναι ένα πράγμα όταν η ιστορία είναι πραγματικά μια άλλη, μπορεί να βρεθείτε στον εαυτό σας τον όχι τόσο υπερήφανη ιδιοκτήτη μιας αναθεώρησης ενός αστεριού. Θα έχετε ξαφνικά εξαπατήσει τον αναγνώστη.

Η ΑΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ

Παρόλο που υπάρχουν άλλοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να κάνετε υποσχέσεις στους αναγνώστες, όπως ο τρόπος με τον οποίο διαθέτετε το βιβλίο, θέλω μόνο να επικεντρωθώ σε ένα ακόμη θέμα σήμερα: την άλλη εργασία σας.

Ως συντάκτης, μπορεί να έχετε ήδη ακούσει ότι το όνομά σας είναι το εμπορικό σήμα σας. Τα πράγματα που γράφετε, τα θέματα και τα θέματα που επιδιώκετε και το επίπεδο περιεχομένου και ωριμότητας του γραψίματός σας επηρεάζουν ό, τι ο αναγνώστης θα περιμένει από τα νέα σας έργα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τόσοι πολλοί συγγραφείς δημοσιεύουν μόνο σε ένα είδος ... ή μήπως κάνουν;

Στην πραγματικότητα, αυτός είναι ένας λόγος που υπάρχουν ονόματα στυλό. Οι αναγνώστες θα συνδέσουν απολύτως το όνομά σας με τα βιβλία που έχετε ήδη γράψει. Αλλά αν θέλετε να γράψετε κάτι εντελώς διαφορετικό, μπορεί να αναμένουν ότι θα είναι κατά μήκος του ίδιου είδους εργασίας που έχετε ήδη κάνει. Συχνά, η λύση είναι η δημιουργία ενός άλλου ονόματος στυλό για να συσχετιστεί με τα νέα έργα.

Προσωπικά, έχω ένα όνομα στυλό, και αυτό είναι το μόνο όνομα με το οποίο μοιράζομαι τη δουλειά μου. Αλλά μπορεί να έρθει κάποια στιγμή στο μέλλον που πρέπει να χωρίσω σε ένα άλλο όνομα, όπως εάν μετακινηθώ από τον YA σε ενήλικα ή φαντασία σε μυθιστοριογραφία. Και αυτή είναι μια πιθανότητα που ξέρω ότι είναι ανοιχτή.

Ένα καλό παράδειγμα είναι η Mira Grant. Η Mira Grant είναι το όνομα της γραμματοσειράς ενός συγγραφέα που γράφει μυθιστοριογραφία ζόμπι, συγκεκριμένα φαντασίας YA zombie (Τα βιβλία Newsflesh). Ανακάλυψα μερικά χρόνια πίσω ότι είναι επίσης ο ίδιος συγγραφέας που γράφει μία από τις αστικές φανταστικές σειρές που μου αρέσει, τη σειρά Daye του Οκτωβρίου, με το όνομα Seanan McGuire (που επίσης έγραψε μερικές φανταστικές αναγνώσεις). Οι αναγνώστες έχουν πολύ διαφορετικές προσδοκίες από αυτά τα δύο ξεχωριστά ονόματα και για το λόγο αυτό διαχωρίζει το έργο της σε πολλά ονόματα.


Πώς θα εκπληρώσουμε αυτές τις υποσχέσεις;

Πρώτα απ 'όλα, να είστε ενήμεροι για τον τρόπο που παρουσιάζετε το έργο σας. Μην το παραβλέπετε και κάνετε την έρευνά σας για το πώς παρουσιάζουν και μοιράζουν το έργο τους άλλοι συγγραφείς στο ίδιο είδος.


Δεύτερον, βεβαιωθείτε ότι δεν παραβιάζετε υποσχέσεις που έχετε κάνει μέσω της άλλης εργασίας σας. Στο ελάχιστο, αφήστε τους αναγνώστες σας να μάθουν πότε ένα βιβλίο είναι διαφορετικό από αυτό που έχετε δημοσιεύσει στο παρελθόν. Αν είναι μια ελάχιστη διαφορά, όπως το επίπεδο ωρίμανσης ή το πόσο καθαρό είναι το ανάγνωσμα, μπορεί να μην χρειαστείτε τίποτα άλλο, ειδικά αν είναι ακόμα στο ίδιο είδος και ηλικία. Και αν είναι πολύ διαφορετικό, ίσως θελήσετε να ξεκινήσετε ένα νέο όνομα στυλό και να ενημερώσετε τους τρέχοντες αναγνώστες σας, σε περίπτωση που θέλουν να ακολουθήσουν.

Τέλος, δώστε προσοχή στους αναγνώστες σας. Αν είναι συγκεχυμένες ή φαίνεται ότι παίρνετε πολλές αρνητικές αναθεωρήσεις σύμφωνα με τη φράση "αυτό δεν ήταν αυτό που περίμενα", τότε ίσως χρειαστεί να αξιολογήσετε την αλλαγή του κοινού-στόχου σας για το έργο ή την αλλαγή επωνυμίας κάτω από ένα νέο όνομα. Να είστε ανοιχτοί στις αλλαγές και να ακούτε τις συμβουλές άλλων (αλλά, βεβαίως, χρησιμοποιήστε αυτή τη συμβουλή για να λάβετε τις δικές σας αποφάσεις).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου